29@KSMM'2017 Obsługa dźwięku w Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej

typ projektu: klasyczny

edycja: 2017

liczba studentów w projekcie 3 - 5

kierownik: -


Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej dysponuje trzema różnej wielkości jaskiniami rzeczywistości wirtualnej. Jaskinię rzeczywistości wirtualnej (ang. CAVE Automatic Virtual Environment) można zdefiniować jako pomieszczenie o ścianach stanowiących ekrany do projekcji stereoskopowej, pozwalające na osadzenie widza we wnętrzu dowolnie wygenerowanej sceny trójwymiarowej. Jaskinie wyposażone są także w mechanizmy generacji dźwięku, dźwięk ten jest jednak obarczony wadami wynikającymi z ograniczeń konstrukcyjnych jaskiń warunkujących umiejscowienie głośników i niepożądane odbicia od ścian-ekranów jaskini. Celem projektu jest opracowanie metod poprawy jakości dźwięku wewnątrz każdej z jaskiń, zaimplementowanie efektu podążania dźwięku za użytkownikiem i stworzenie spójnego interfejsu programisty aplikacji (API) pozwalającego na wygodną generację dźwięku przestrzennego z poziomu aplikacji tworzonych dla jaskini rzeczywistości wirtualnej. Dodatkowym elementem projektu jest wykonanie aplikacji demonstrujących korzystanie ze stworzonych elementów interfejsu API i przygotowanie zrozumiałej dokumentacji dla przyszłych użytkowników-programistów (po polsku i po angielsku). Projekt ten jest elementem większego przedsięwzięcia polegającego na stworzeniu pełnego API dla LZWP.

Członkowie zespołu

Plakat

Semestr 1 : Brak plakatu
Semestr 2 : Brak plakatu

Prezentacja / Dokumentacja

Semestr 1 : Brak prezentcji
Semestr 2 : Brak prezentcji