14@KISI'Praktyka zawodowa 2020 Przygotowanie zestawu przykładowych lekcji na uzgodniony temat z wykorzystaniem Platformy AVR
typ projektu: klasyczny
edycja: Praktyka zawodowa 2020
liczba studentów w projekcie 1 - 5
kierownik: -
Narzędzie Platform AVR pozwala na przygotowanie lekcji wykorzystujących rzeczywistość wirtualną i rozszerzoną do uruchamiania na smartfonach, komputerach PC i goglach VR. W ramach darmowego dostępu do platformy można zarówno przygotowywać własne interaktywne pokazy 3D lub panoramy 360°, a także oglądać istniejące tam przykładowe materiały wirtualne. W celu skorzystania z platformy należy wpierw utworzyć sobie konto na stronie https://account.avrplatform.com/Home/CreateAccount. Po zalogowaniu użytkownik otrzymuje dostęp do zasobów platformy (włącznie z przewodnikiem użytkownika i filmami-samouczkami po angielsku). Korzystanie z materiałów wymaga zainstalowania aplikacji AVR Desktop (warto zrestartować komputer po jej instalacji), która jest odpowiedzialna za interaktywny pokaz. Należy zauważyć, że pokaz może być przeprowadzany na różnych urządzeniach zarówno na standardowo wyposażonym komputerze z systemem Windows 10 (niestety Windows 7 nie wystarczy), jak i na zwykłym smartfonie, ale również na goglach VR. Możliwości platformy przedstawia niespełna trzyminutowy film dostępny pod adresem: https://youtu.be/wpJSHv_oAng.
Potencjał platformy można ocenić na podstawie znajdujących się na niej gotowych zasobów bibliotecznych. Pokazy wirtualne sprowadzają się (z grubsza rzecz ujmując) do pokazu obiektu 3D lub sceny (panoramy) 360°. W przypadku obiektu można m.in. oglądać go z dowolnej strony (obroty), rozkładać na komponenty (dekompozycja), sprawdzić nazwy tych komponentów (etykietowanie) i "wyjmować" je z obiektu (wyodrębnianie). Autor może ponadto wykorzystać zaimportowaną animację ogólną (np. kolejne cykle pracy silnika spalinowego, bicie serca, ruch planet w Układzie Słonecznym) oraz nagrać za pomocą platformy pokaz ze swoim komentarzem i z użyciem wirtualnego wskaźnika laserowego (np. omówienie funkcji kolejno wskazywanych komponentów jakiegoś urządzenia). Możliwe też jest przygotowanie pokazu hierarchicznego - obiekt, a następnie jego poszczególne komponenty. W przypadku sceny, można się po niej rozglądać, a także poznać nazwy jej elementów (etykietowanie). Jeżeli na scenę składa się kilka panoram, to można również przemieszczać się między nimi. Zarówno dla obiektu 3D, jak i dla sceny 360° pokaz może być wzbogacony o film wideo lub nagranie dźwiękowe, a także o mechanizmy oceny. Do nich należy quiz (wybierz właściwą odpowiedź z podanych), wskazanie (wskaż na obiekcie dany komponent), nazywanie (podaj pisemnie nazwę wskazanego komponentu).
W przypadku chętnych do realizacji tego tematu i po uzgodnieniu dokładnej treści lekcji wprowadzę osobny temat w ramach Praktyk zawodowych 2020 doprecyzowujący projekt i poproszę praktykanta (zespół praktykantów) o wpisanie się na ten temat. Dlatego też na razie nie przewiduję ograniczeń na liczbę osób zainteresowanych praktyką w ramach tego tematu.
Członkowie zespołu
Plakat
Semestr 1 : Brak plakatu |
Prezentacja / Dokumentacja
Semestr 1 : Brak prezentcji |