13@KISI'2021 Trening funkcji poznawczych z wykorzystaniem VR- czujność i szybkość przetwarzania informacji

typ projektu: badawczy

edycja: 2021

liczba studentów w projekcie 1 - 10

kierownik: -


Projekt ma na celu stworzenie pakietu aplikacji/gier VR, które będą badać czujność i szybkość przetwarzania informacji u pacjentów z zaburzeniami poznawczymi. Aplikacje powinny zawierać zadania i instrukcje w języku polskim, rosnące poziomy trudności oraz dane dotyczące szybkości, poprawności i czasu reakcji wykonywania zadań powinny być przekazywane i przechowywane w chmurze. Długość trwania takiej gry nie powinna przekraczać 30 sekund.

Do użytku: gogle VR, kontrolery,

Przykładowe aplikacje badające czujność i szybkość przetwarzania informacji:


  • Gra z znacznikiem poruszającym się po kolorowym pasku z różną prędkością, użytkownik musi nacisnąć przycisk   w momencie znalezienie się znacznika w odpowiednim polu; do zapisania reakcji służy moment naciśnięcia; wraz z kolejnym poziomem trudności, rośnie szybkość poruszania się znacznika i zmniejsza się wielkość pola.


  • Proste matematyczne działanie; mierzony czas i poprawność; wraz ze wzrostem trudności- trudniejsze działania


  • Pola oznaczone cyframi, zadanie polegające na zaznaczaniu pól w odpowiedniej kolejności; wraz ze wzrostem trudności- zwiększona liczba pól


Powyższe aplikacje są przykładowymi, które nie muszą się pokrywać z ostatecznym projektem. Przedstawienie ich ma na celu przybliżenie rodzaju aplikacji. Jest to projekt, w który zaangażowany jest multidyscyplinarny zespół, więc jest to szansa nie tylko zdobycia i rozwinięcia swojego doświadczenia w tworzeniu aplikacji VR, ale również pracy w takim zespole. Dodatkowo zespół/osoba wykonująca projekt ma szansę na dłuższą współpracę naukową, jak i zawodową z zespołem profesora Pawła WiInklewskiego Zakładu Fizjologii Człowieka Wydziału Nauk o Zdrowiu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.


Członkowie zespołu

Plakat

Semestr 1 : Brak plakatu
Semestr 2 : Brak plakatu

Prezentacja / Dokumentacja

Semestr 1 : Brak prezentcji
Semestr 2 : Brak prezentcji