13@KISI'2021 Trening funkcji poznawczych z wykorzystaniem VR- czujność i szybkość przetwarzania informacji
typ projektu: badawczy
edycja: 2021
liczba studentów w projekcie 1 - 10
kierownik: -
Projekt ma na celu stworzenie pakietu aplikacji/gier VR, które będą badać czujność i szybkość przetwarzania informacji u pacjentów z zaburzeniami poznawczymi. Aplikacje powinny zawierać zadania i instrukcje w języku polskim, rosnące poziomy trudności oraz dane dotyczące szybkości, poprawności i czasu reakcji wykonywania zadań powinny być przekazywane i przechowywane w chmurze. Długość trwania takiej gry nie powinna przekraczać 30 sekund.
Do użytku: gogle VR, kontrolery,
Przykładowe aplikacje badające czujność i szybkość przetwarzania informacji:
Gra z znacznikiem poruszającym się po kolorowym pasku z różną prędkością, użytkownik musi nacisnąć przycisk w momencie znalezienie się znacznika w odpowiednim polu; do zapisania reakcji służy moment naciśnięcia; wraz z kolejnym poziomem trudności, rośnie szybkość poruszania się znacznika i zmniejsza się wielkość pola.
Proste matematyczne działanie; mierzony czas i poprawność; wraz ze wzrostem trudności- trudniejsze działania
Pola oznaczone cyframi, zadanie polegające na zaznaczaniu pól w odpowiedniej kolejności; wraz ze wzrostem trudności- zwiększona liczba pól
Powyższe aplikacje są przykładowymi, które nie muszą się pokrywać z ostatecznym projektem. Przedstawienie ich ma na celu przybliżenie rodzaju aplikacji. Jest to projekt, w który zaangażowany jest multidyscyplinarny zespół, więc jest to szansa nie tylko zdobycia i rozwinięcia swojego doświadczenia w tworzeniu aplikacji VR, ale również pracy w takim zespole. Dodatkowo zespół/osoba wykonująca projekt ma szansę na dłuższą współpracę naukową, jak i zawodową z zespołem profesora Pawła WiInklewskiego Zakładu Fizjologii Człowieka Wydziału Nauk o Zdrowiu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
Członkowie zespołu
Plakat
Semestr 1 : Brak plakatu |
Semestr 2 : Brak plakatu |
Prezentacja / Dokumentacja
Semestr 1 : Brak prezentcji |
Semestr 2 : Brak prezentcji |