28@KISI'2021 Zastosowanie gamifikacji i technologii zanurzonej wizualizacji przestrzennej w planowaniu społecznym

typ projektu: badawczy

edycja: 2021

liczba studentów w projekcie 1 - 10

kierownik: -


Celem projektu badawczego jest stworzenie narzędzia
badawczego w postaci gry 3D w oparciu o dostarczony scenariusz oraz przeprowadzenie
badań empirycznych z wykorzystaniem aplikacji. Projekt będzie realizowany we współpracy
ze studentami gospodarki przestrzennej i/lub geografii Uniwersytetu Gdańskiego,
którzy przygotują scenariusz dla grupy projektowej. Gra ma mieć charakter
zręcznościowy i strategiczny. Zadaniem badawczym gry będzie motywowanie gracza
do podejmowania działań o charakterze pro-społecznym i pro-środowiskowym. Skuteczność
motywacyjna aplikacji oraz czynniki wpływające na wywieranie wpływu na
zachowanie gracza będą przedmiotem badań empirycznych. Badania zostaną
zaprojektowane przez studentów UG, natomiast analiza danych oraz ocena
aplikacji będą przeprowadzane przez grupę projektową we współpracy ze
studentami UG. Projekt badawczy przysłuży się kształtowaniu kultury badań
interdyscyplinarnych oraz nowatorskiemu zastosowaniu gamifikacji i technologii
zanurzonej wirtualnej wizualizacji przestrzennej w kontekście tworzenia rozwiązań
dla rozwoju społecznego.

 

Zadania do wykonania:

1.     
Zapoznanie się z architekturą LZWP i technologią
tworzenia aplikacji dla jaskiń rzeczywistości wirtualnej LZWP

2.     
Konsultacje ze studentami UG celem
zweryfikowania możliwości realizacji scenariusza gry

3.     
Projekt i implementacja gry 3D wedle
uzgodnionego scenariusza

4.     
Testy aplikacji

5.     
Weryfikacja przydatności badawczej gry

6.     
Badania empiryczne z wykorzystaniem aplikacji (przeprowadzane
we współpracy ze studentami UG).

Członkowie zespołu

Plakat

Semestr 1 : Brak plakatu
Semestr 2 : Brak plakatu

Prezentacja / Dokumentacja

Semestr 1 : Brak prezentcji
Semestr 2 : Brak prezentcji