23@KISI'2023pb Wirtualny rzeźbiarz

typ projektu: badawczy

edycja: 2023pb

liczba studentów w projekcie 1 - 10

kierownik: Mateusz Muńko


Celem projektu jest zaprojektowanie i wykonanie aplikacji do wirtualnego rzeźbienia i lepienia w jaskiniach rzeczywistości wirtualnej dostępnych w Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej znajdującym się na WETI PG. Aplikacja powinna pozwalać na:


  • tworzenie brył elementarnych (prostopadłościan, walec, kula, ostrosłup, stożek itp.) oraz figur elementarnych (koło, trójkąt, czworokąt, pięciokąt itp.),

  • kreślenie ręką w powietrzu wstęg i rur o przekroju zadanym figurą elementarną (koło, trójkąt, czworokąt, pięciokąt itp.) lub dodatkowo narysowaną figurą,

  • wczytywanie obiektów (brył i figur) przygotowanych wcześniej za pomocą wykonanej aplikacji, a także innych narzędzi (Blender, 3ds Max),

  • zapis wymodelowanych obiektów i całej sceny,

  • modelowanie brył i figur poprzez wskazanie ich wierzchołków, krawędzi i ścian,

  • łączenie (suma), wycinanie (różnica) i wydobywanie części wspólnej (iloczyn) wskazanych obiektów,

  • przesuwanie, skalowanie, obracanie wskazanych obiektów,

  • odcinanie (rzeźbienie), ugniatanie, rozciąganie, doklejanie (lepienie),

  • kolorowanie obiektu zadanym kolorem, malowanie po ścianach obiektu,

  • teksturowanie obiektu teksturą przygotowaną za pomocą innych narzędzi (Paint, Gimp, PhotoShop).

Artykuł podsumowujący projekt powinien zawierać opis wykonanej aplikacji i porównanie (czas, wygoda, dokładność) procesu modelowania przykładowych obiektów za pomocą wykonanej aplikacji i powszechnie używanych narzędzi (Blender, 3ds Max).

Członkowie zespołu

Mateusz Muńko
Piotr Wojciechowski

Plakat

Semestr 1
Semestr 2 : Brak plakatu

Prezentacja / Dokumentacja

Semestr 1 : Brak prezentcji
Semestr 2 : Brak prezentcji