23@KISI'2023pb Wirtualny rzeźbiarz
typ projektu: badawczy
edycja: 2023pb
liczba studentów w projekcie 1 - 10
kierownik: Mateusz Muńko
Celem projektu jest zaprojektowanie i wykonanie aplikacji do wirtualnego rzeźbienia i lepienia w jaskiniach rzeczywistości wirtualnej dostępnych w Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej znajdującym się na WETI PG. Aplikacja powinna pozwalać na:
- tworzenie brył elementarnych (prostopadłościan, walec, kula, ostrosłup, stożek itp.) oraz figur elementarnych (koło, trójkąt, czworokąt, pięciokąt itp.),
- kreślenie ręką w powietrzu wstęg i rur o przekroju zadanym figurą elementarną (koło, trójkąt, czworokąt, pięciokąt itp.) lub dodatkowo narysowaną figurą,
- wczytywanie obiektów (brył i figur) przygotowanych wcześniej za pomocą wykonanej aplikacji, a także innych narzędzi (Blender, 3ds Max),
- zapis wymodelowanych obiektów i całej sceny,
- modelowanie brył i figur poprzez wskazanie ich wierzchołków, krawędzi i ścian,
- łączenie (suma), wycinanie (różnica) i wydobywanie części wspólnej (iloczyn) wskazanych obiektów,
- przesuwanie, skalowanie, obracanie wskazanych obiektów,
- odcinanie (rzeźbienie), ugniatanie, rozciąganie, doklejanie (lepienie),
- kolorowanie obiektu zadanym kolorem, malowanie po ścianach obiektu,
- teksturowanie obiektu teksturą przygotowaną za pomocą innych narzędzi (Paint, Gimp, PhotoShop).
Członkowie zespołu
Mateusz Muńko |
|
Piotr Wojciechowski |
|
Plakat
Semestr 1 |
Semestr 2 : Brak plakatu |
Prezentacja / Dokumentacja
Semestr 1 : Brak prezentcji |
Semestr 2 : Brak prezentcji |