25@KISI'2014 Zaawansowany symulator jazdy samochodem - rozwój symulatora pojazdu z rozbudowaną fizyką ruchu

typ projektu: klasyczny

edycja: 2014

liczba studentów w projekcie 3 - 5

kierownik: -


Celem projektu jest rozbudowa stereoskopowego symulatora jazdy samochodem działającego na bazie sprzętowej dostępnej w katedralnym laboratorium
rzeczywistości wirtualnej (stereoskopowe stanowisko czteromonitorowe, kierownica, pedały, dźwignia zmiany biegów). W projekcie istotne jest
wierne odwzorowanie oddziaływań fizycznych występujących podczas ruchu symulowanego obiektu oraz przygotowanie rozległej przestrzeni do jazdy.

Klient napisał: Studenci otrzymają dość rozbudowany projekt symulatora pojazdu z rozbudowaną fizyką ruchu. Jest on napisany głównie w języku C++ z wykorzystaniem DirectX oraz NVIDIA PhysX do obsługi fizyki. Projekt pozwala na wyświetlanie obrazu w 3D z użyciem technologii NVIDIA 3DVision, obsługuje wiele monitorów, a także kask cybernetyczny Oculus Rift. Wiele podstawowych elementów związanych z budową aplikacji takich jak np. ładowanie modeli jest już obsłużone. Aplikacja jest bardzo rozbudowana, ale daleko jej do ukończenia stąd propozycja, aby kolejna grupa studentów kontynuowała projekt w celu osiągnięcia doskonalszego produktu.

Opiekun napisał: Istniejąca aplikacja symulatora w przeważającej części została napisana w języku C++ w środowisku Microsoft Visual Studio 2013 w ramach poprzedniego Projektu grupowego (18@KISI, edycja 2012/2013) . Wykorzystuje ona DirectX do renderowania oraz NVIDIA PhysX do obsługi fizyki. Dodatkowo do obsługi dźwięku przestrzennego 3D została wykorzystana biblioteka FMOD, a do wyświetlania GUI Awesomium, które pozwala na wykorzystanie technologii HTML, CSS i Javascript do budowania UI w aplikacjach tworzonych w C++. Wyświetlanie stereoskopowe uzyskiwane jest dzięki technologii NVIDIA 3D Vision, z wykorzystaniem przystosowanych monitorów i specjalnych okularów. Modele wykorzystywane w aplikacji są tworzone w darmowym narzędziu Blender i można je eksportować przy użyciu przygotowanych do tego skryptów. Ustawienia konfiguracyjne przechowywane są w osobnych plikach w formacie JSON. Aplikacja symulatora może być wyświetlana na dowolnej liczbie monitorów, także na dowolnej liczbie kasków cybernetycznych Oculus Rift (dodatkowo wykrywanie zmiany pozycji głowy). Aplikacja symulatora może ponadto stanowić silnik, na którym można budować nowe, rozbudowane aplikacje.

Członkowie zespołu

Plakat

Semestr 1 : Brak plakatu
Semestr 2 : Brak plakatu

Prezentacja / Dokumentacja

Semestr 1 : Brak prezentcji
Semestr 2 : Brak prezentcji