15@KISI'2021 Trening funkcji poznawczych z wykorzystaniem VR - funkcje wzrokowo-przestrzenne

typ projektu: badawczy

edycja: 2021

liczba studentów w projekcie 1 - 10

kierownik: Hubert Parzych


Projekt ma na celu stworzenie pakietu aplikacji/gier VR, które będą badać funkcję wzrokowo-przestrzenną u pacjentów z zaburzeniami poznawczymi. Aplikacje powinny zawierać zadania i instrukcje w języku polskim, rosnące poziomy trudności oraz dane dotyczące szybkości, poprawności i czasu reakcji wykonywania zadań powinny był przekazywane i przechowywane w chmurze. Długość trwania takiej gry nie powinna przekraczać 30 sekund.

Do użytku: gogle VR, kontrolery,

Przykładowe aplikacje:


  • Aplikacja wyświetla planszę z kilkoma losowo rozmieszczonymi figurami, zadaniem użytkownika jest znalezienie osi symetrii w wyświetlonej planszy; rejestrowany czas reakcji i poprawność wykonania zadania


  • Wyświetlana jest figura przestrzenna, poniżej odpowiedzi- cztery figury w różnym geometrycznym ułożeniu, użytkownik musi wybrać spośród odpowiedzi figurę odpowiadającą wyświetlanej figurze


Powyższe aplikacje są przykładowymi, które nie muszą się pokrywać z ostatecznym projektem. Przedstawienie ich ma na celu przybliżenie rodzaju aplikacji. Jest to projekt, w który zaangażowany jest multidyscyplinarny zespół, więc jest to szansa nie tylko zdobycia i rozwinięcia swojego doświadczenia w tworzeniu aplikacji VR, ale również pracy w takim zespole. Dodatkowo zespół/osoba wykonująca projekt ma szansę na dłuższą współpracę naukową, jak i zawodową z zespołem profesora Pawła Winklewskiego Zakładu Fizjologii Człowieka Wydziału Nauk o Zdrowiu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.


Członkowie zespołu

Joanna Maria Klimek
Hubert Parzych
Michał Kirtiklis
Adrian Szulc
Krzysztof Borowski

Prezentacja / Dokumentacja

Semestr 1
Semestr 2