15@KISI'2021 Trening funkcji poznawczych z wykorzystaniem VR - funkcje wzrokowo-przestrzenne
typ projektu: badawczy
edycja: 2021
liczba studentów w projekcie 1 - 10
kierownik: Hubert Parzych
Projekt ma na celu stworzenie pakietu aplikacji/gier VR, które będą badać funkcję wzrokowo-przestrzenną u pacjentów z zaburzeniami poznawczymi. Aplikacje powinny zawierać zadania i instrukcje w języku polskim, rosnące poziomy trudności oraz dane dotyczące szybkości, poprawności i czasu reakcji wykonywania zadań powinny był przekazywane i przechowywane w chmurze. Długość trwania takiej gry nie powinna przekraczać 30 sekund.
Do użytku: gogle VR, kontrolery,
Przykładowe aplikacje:
Aplikacja wyświetla planszę z kilkoma losowo rozmieszczonymi figurami, zadaniem użytkownika jest znalezienie osi symetrii w wyświetlonej planszy; rejestrowany czas reakcji i poprawność wykonania zadania
Wyświetlana jest figura przestrzenna, poniżej odpowiedzi- cztery figury w różnym geometrycznym ułożeniu, użytkownik musi wybrać spośród odpowiedzi figurę odpowiadającą wyświetlanej figurze
Powyższe aplikacje są przykładowymi, które nie muszą się pokrywać z ostatecznym projektem. Przedstawienie ich ma na celu przybliżenie rodzaju aplikacji. Jest to projekt, w który zaangażowany jest multidyscyplinarny zespół, więc jest to szansa nie tylko zdobycia i rozwinięcia swojego doświadczenia w tworzeniu aplikacji VR, ale również pracy w takim zespole. Dodatkowo zespół/osoba wykonująca projekt ma szansę na dłuższą współpracę naukową, jak i zawodową z zespołem profesora Pawła Winklewskiego Zakładu Fizjologii Człowieka Wydziału Nauk o Zdrowiu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
Członkowie zespołu
Joanna Maria Klimek |
|
Hubert Parzych |
|
Michał Kirtiklis |
|
Adrian Szulc |
|
Krzysztof Borowski |
|