16@KISI'2021 Trening funkcji poznawczych z wykorzystaniem VR - pamięć werbalna
typ projektu: badawczy
edycja: 2021
liczba studentów w projekcie 1 - 10
kierownik: Michał Dębiński
Projekt ma na celu stworzenie pakietu aplikacji/gier VR, które będą badać pamięć werbalną u pacjentów z zaburzeniami poznawczymi. Aplikacje powinny zawierać zadania i instrukcje w języku polskim, rosnące poziomy trudności oraz dane dotyczące szybkości, poprawności i czasu reakcji wykonywania zadań powinny był przekazywane i przechowywane w chmurze. Długość trwania takiej gry nie powinna przekraczać 30 sekund.
Do użytku: gogle VR, kontrolery,
Przykładowe aplikacje:
Przez kilka sekund wyświetlane będzie wyświetlany układ obrazów, które gracz ma zapamiętać. W następnym kroku wyświetlane są obrazy, które były wyświetlane lub nie. Gracz ma zaznaczyć obraz, który widział wcześniej. Mierzona poprawność, czas reakcji.
Gracz ma zapamiętać sekwencje kolejno pooświetlanych kolorów. Następnie odtworzyć daną sekwencję. Mierzona poprawność, czas reakcji. Rosnąca długość sekwencji podświetlania kolorów.
Powyższe aplikacje są przykładowymi, które nie muszą się pokrywać z ostatecznym projektem. Przedstawienie ich ma na celu przybliżenie rodzaju aplikacji. Jest to projekt, w który zaangażowany jest multidyscyplinarny zespół, więc jest to szansa nie tylko zdobycia i rozwinięcia swojego doświadczenia w tworzeniu aplikacji VR, ale również pracy w takim zespole. Dodatkowo zespół/osoba wykonująca projekt ma szansę na dłuższą współpracę naukową, jak i zawodową z zespołem profesora Pawła Winklewskiego Zakładu Fizjologii Człowieka Wydziału Nauk o Zdrowiu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
Członkowie zespołu
Michał Dębiński |
|
Patryk Pardej |
|