16@KISI'2021 Trening funkcji poznawczych z wykorzystaniem VR - pamięć werbalna

typ projektu: badawczy

edycja: 2021

liczba studentów w projekcie 1 - 10

kierownik: Michał Dębiński


Projekt ma na celu stworzenie pakietu aplikacji/gier VR, które będą badać pamięć werbalną u pacjentów z zaburzeniami poznawczymi. Aplikacje powinny zawierać zadania i instrukcje w języku polskim, rosnące poziomy trudności oraz dane dotyczące szybkości, poprawności i czasu reakcji wykonywania zadań powinny był przekazywane i przechowywane w chmurze. Długość trwania takiej gry nie powinna przekraczać 30 sekund.

Do użytku: gogle VR, kontrolery,

Przykładowe aplikacje:


  • Przez kilka sekund wyświetlane będzie wyświetlany układ obrazów, które gracz ma zapamiętać. W następnym kroku wyświetlane są obrazy, które były wyświetlane lub nie. Gracz ma zaznaczyć obraz, który widział wcześniej. Mierzona poprawność, czas reakcji.


  • Gracz ma zapamiętać sekwencje kolejno pooświetlanych kolorów. Następnie odtworzyć daną sekwencję. Mierzona poprawność, czas reakcji. Rosnąca długość sekwencji podświetlania kolorów.


 

Powyższe aplikacje są przykładowymi, które nie muszą się pokrywać z ostatecznym projektem. Przedstawienie ich ma na celu przybliżenie rodzaju aplikacji. Jest to projekt, w który zaangażowany jest multidyscyplinarny zespół, więc jest to szansa nie tylko zdobycia i rozwinięcia swojego doświadczenia w tworzeniu aplikacji VR, ale również pracy w takim zespole. Dodatkowo zespół/osoba wykonująca projekt ma szansę na dłuższą współpracę naukową, jak i zawodową z zespołem profesora Pawła Winklewskiego Zakładu Fizjologii Człowieka Wydziału Nauk o Zdrowiu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.


Członkowie zespołu

Michał Dębiński
Patryk Pardej

Prezentacja / Dokumentacja

Semestr 1
Semestr 2