17@KISI'2021 Trening funkcji poznawczych z wykorzystaniem VR - pamięć wzrokowo-przestrzenna
typ projektu: badawczy
edycja: 2021
liczba studentów w projekcie 1 - 10
kierownik: Jędrzej Czapiewski
Projekt ma na celu stworzenie pakietu aplikacji/gier VR, które będą badać pamięć wzrokowo – przestrzenna u pacjentów z zaburzeniami poznawczymi. Aplikacje powinny zawierać zadania i instrukcje w języku polskim, rosnące poziomy trudności oraz dane dotyczące szybkości, poprawności i czasu reakcji wykonywania zadań powinny był przekazywane i przechowywane w chmurze. Długość trwania takiej gry nie powinna przekraczać 30 sekund.
Do użytku: gogle VR, kontrolery,
Przykładowe aplikacje:
Wyświetlany jest układ figur z liczbami, które po chwili znikają. Zadaniem gracza jest po zniknięciu cyfr, kliknąć poszczególne figury według rosnącej kolejności wcześniej wyświetlanych liczb.
Wyświetlane są obrazki które gracz ma zapamiętać, następnie zaznaczyć identyczny z wcześniej wyświetlanym. Rosnący poziom trudności rosnąca liczba obrazków do zapamiętania, ich złożoność itp..
Powyższe aplikacje są przykładowymi, które nie muszą się pokrywać z ostatecznym projektem. Przedstawienie ich ma na celu przybliżenie rodzaju aplikacji. Jest to projekt, w który zaangażowany jest multidyscyplinarny zespół, więc jest to szansa nie tylko zdobycia i rozwinięcia swojego doświadczenia w tworzeniu aplikacji VR, ale również pracy w takim zespole. Dodatkowo zespół/osoba wykonująca projekt ma szansę na dłuższą współpracę naukową, jak i zawodową z zespołem profesora Pawła Winklewskiego Zakładu Fizjologii Człowieka Wydziału Nauk o Zdrowiu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
Członkowie zespołu
Jędrzej Czapiewski |
|
Jakub Osielski |
|
Marcin Wankiewicz |
|
Paweł Łogin |
|
Tomasz Szymański |
|
Tomasz Zdunowski |
|