17@KISI'2021 Trening funkcji poznawczych z wykorzystaniem VR - pamięć wzrokowo-przestrzenna

typ projektu: badawczy

edycja: 2021

liczba studentów w projekcie 1 - 10

kierownik: Jędrzej Czapiewski


Projekt ma na celu stworzenie pakietu aplikacji/gier VR, które będą badać pamięć wzrokowo – przestrzenna u pacjentów z zaburzeniami poznawczymi. Aplikacje powinny zawierać zadania i instrukcje w języku polskim, rosnące poziomy trudności oraz dane dotyczące szybkości, poprawności i czasu reakcji wykonywania zadań powinny był przekazywane i przechowywane w chmurze. Długość trwania takiej gry nie powinna przekraczać 30 sekund.

Do użytku: gogle VR, kontrolery,

Przykładowe aplikacje:


  • Wyświetlany jest układ figur z liczbami, które po chwili znikają. Zadaniem gracza jest po zniknięciu cyfr, kliknąć poszczególne figury według rosnącej kolejności wcześniej wyświetlanych liczb.


  • Wyświetlane są obrazki które gracz ma zapamiętać, następnie zaznaczyć identyczny z wcześniej wyświetlanym. Rosnący poziom trudności rosnąca liczba obrazków do zapamiętania, ich złożoność itp..


 

Powyższe aplikacje są przykładowymi, które nie muszą się pokrywać z ostatecznym projektem. Przedstawienie ich ma na celu przybliżenie rodzaju aplikacji. Jest to projekt, w który zaangażowany jest multidyscyplinarny zespół, więc jest to szansa nie tylko zdobycia i rozwinięcia swojego doświadczenia w tworzeniu aplikacji VR, ale również pracy w takim zespole. Dodatkowo zespół/osoba wykonująca projekt ma szansę na dłuższą współpracę naukową, jak i zawodową z zespołem profesora Pawła Winklewskiego Zakładu Fizjologii Człowieka Wydziału Nauk o Zdrowiu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.


Członkowie zespołu

Jędrzej Czapiewski
Jakub Osielski
Marcin Wankiewicz
Paweł Łogin
Tomasz Szymański
Tomasz Zdunowski

Prezentacja / Dokumentacja

Semestr 1
Semestr 2